Шановні батьки! В період дії воєнного стану взаємозв'язок здійснюється в електронному режимі Viber, Мessenger


Сторінка вчителя-дефектолога

Войтенко Юліани Вікторівни

/Files/images/Войтенко заняття.jpg

Вчителем-дефектологом є фахівець, який займається вивченням, навчанням, вихованням та соціалізацією дітей, що мають порушення у своєму розвитку.

Вчителем-дефектологом Войтенко Юліаною Вікторівною в соціальній мережі Фейсбук створено групу "Учимся говорить правильно", ознайомитись можна за посиланням:

https://www.facebook.com/groups/1404431459577247/?ref=notif&notif_t=group_added_to_group&notif_id=1487680340411189

Функції, які виконує вчитель-дефектолог в дошкільному закладі:

- проводить повне і детальне обстеження кожної дитини, з метою виявлення особливостей її мовного, пізнавального і соціального розвитку, в процесі якого визначає здібності дитини до навчання та ігрової діяльності. Це допомагає організувати роботу з дитиною так, щоб максимально компенсувати та виправити виявлені недоліки розвитку;

- підвищує пізнавальну активність дітей і при цьому розвиває основні психічні процеси, такі як сприймання, увага, пам'ять, мислення, уява;

- розвиває комунікативні здібності дітей;

- сприяє формуванню ігрових навичок, адже гра є провідним видом діяльності у дошкільному віці.

Зміст роботи вчителя-дефектолога підбирається з урахуванням особливостей кожної дитини. Однак існують і загальні напрями роботи:

- пізнавальний розвиток (ознайомлення дітей з предметами та явищами навколишнього світу);

- логіко-математичний розвиток;

- мовленнєвий розвиток (розвиток фонематичних процесів, слухової уваги, розвиток активного словника, удосконалення лексичних та граматичних засобів мови, розвиток зв'язного мовлення);

- розвиток психічних процесів (сприймання, уваги, пам'яті, мислення, уяви), інтелектуальних здібностей через організацію ігрової діяльності;

- розвиток та вдосконалення моторних функцій (дрібної, загальної, артикуляційної);

- засвоєння сенсорних еталонів;

- формуванняя необхідного рівня емоційно-вольової та соціальної зрілості;

- навчання елементам грамоти (існує, так званий, добукварний період, який потрібно пройти всім дітям перед тим, як почати вивчати букви. У цей період діти вчаться розрізняти звуки на слух, послідовність звуків у слові, що сприяє засвоєнню дитиною навичок читання та письма)

Звичайно, не всі діти потребують допомоги дефектолога. Однак дітям з порушенням психічного, психомоторного і сенсорного розвитку, дефектолог у дошкільному закладі просто необхідний. Але батькам слід пам'ятати, що велику частину часу дитина проводить не в дошкільному закладі, а в родині. Тому одні заняття дефектолога з дитиною не дадуть такого результату, який можна отримати при тривалій і цілеспрямованій роботі фахівця спільно з батьками.

Крім занять з дитиною дефектолог в дошкільному закладі проводить консультування батьків, під час якого батьки навчаються необхідним прийомам виховання і навчання своєї дитини. Так що, дорогі батьки, знайте, що дефектолог може зробити багато для розвитку Вашої дитини, але він не зможе замінити йому Вас у повсякденному житті.

Подякою за Ваше терпіння, турботу і любов буде щаслива посмішка Вашої дитини!

Артикуляційна гімнастика

Правильний розвиток дитини передбачає, що до 4–5 років він вже освоює фонетичну систему рідної мови. Однак дефекти мови не знають вікових обмежень – навіть школярі періодично неправильно вимовляють звуки.

Багато батьків не вміють на слух визначати артикуляционную проблему або припускають, що дитина її «переросте». На ділі ж запускати її не можна, адже з віком мовні недоліки самі собою зникнути не можуть.

Найбільш поширені труднощі у вимові викликають у дітей такі звуки, як:

· шиплячі: ш, ж, щ, ч.

· свистячі: с, сь, з, зь, ц.

· сонорні: р, рь, л, ль.

Правила артикуляційної гімнастики

Помічено, що дитина, який відчуває проблеми з вимовою, іноді свідомо пропускає звуки у своїй промові. Це може негативно відбитися на його навчанні та спілкуванні з іншими дітьми.

Для виправлення дикції необхідно застосовувати гімнастику артикуляції. А щоб заняття принесли очікуваний ефект, необхідно:

· щодня виконувати логопедичні вправи;

· займатися артикуляційної гімнастикою 2 рази на день (вранці та ввечері) не більше 5–7 хвилин, щоб дитина не втомлювався від неї;

· проводити вправи в ігровій формі;

· виконувати гімнастику перед дзеркалом;

· проводити не більше 5 вправ за одне заняття;

· застосовувати рахунок для чіткого виконання артикуляційних вправ;

· використовувати ручку чайної ложки, якщо у дитини не виходить самостійне артикуляційне рух.

Причини для занять артикуляційної гімнастикою

· можливість виправити дефекти на початковій стадії без допомоги лого

Якщо батьки впевнені, що зуміли почути, який звук з дефектом вимовляє їх дитина, вони можуть самостійно використовувати деякі вправи мовної гімнастики, проте попередня консультація фахівця необхідна: логопед підбере індивідуальний комплекс артикуляційної гімнастики в залежності від мовних проблем дитини.

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ

1. Дорослий розповідає про майбутній вправі, використовуючи ігрові прийоми і картинки.

2. Дорослий показує виконання вправи.

3. Вправу робить дитина, а дорослий контролює виконання. Дорослий, який проводить артикуляційну гімнастику, повинен стежити за якістю виконуваних дитиною рухів: точність руху, плавність, темп виконання, стійкість, перехід від одного руху до іншого. Також важливо стежити, щоб рухи кожного органу артикуляції виконувалися симетрично по відношенню до правої і лівої сторони обличчя. В іншому випадку артикуляційна гімнастика не досягає своєї мети.

4. Для того, щоб дитина знайшла правильне положення язика, наприклад, облизала верхню губу, можна намазати її варенням, шоколадом або чимось ще, що любить ваша дитина. Підходити до виконання вправ рекомендуємо творчо.

/Files/images/Артик.гімнаст_2.jpg

/Files/images/Артик.гімнаст_3.jpg

/Files/photogallery/1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 7720